Úrovne tepu - štandard

Naša kalkulačka tepovej frekvencie Vám pomôže zistiť, pri akej tepovej frekvencii je Vaše cvičenie najefektívnejšie, kedy spaľujete najviac tukov a kedy naopak zvyšujete Vašu výkonnosť.
Meranie kľudovej tepovej frekvencie:
Meranie KTF vykonávajte ihneď po prebudení, najlepšie ešte v posteli. Potrebujete k tomu iba stopky. Meranie vykonávame na krčnej tepne priložením ukazováka a prostredníka. Netlačte na tepnu príliš, tlak by mohol Vašu srdcovú frekvenciu znížiť. Počítajte srdcové tepy počas jednej minúty.

Tepová kalkulačka pre bežnú populáciu

Moja kľudová tepová frekvencia (KTF) je tepov.

Môj vek je rokov. Som .

Udržovacie pásmo:

Pásmo spaľovania tukov:
Rozvíjajúci sa
pásmo:
Pásmo zvyšovania výkonnosti:

  • Udržovacie / regeneračné pásmo (55% - 65% TF)

    Pohybové aktivity vykonávané v intenzite max. do 65% TF. Fyzická aktivita v tomto pásme je ideálna pre zahriatie organizmu pred samotným tréningom. V tomto pásme tiež najlepšie regenerujete. Nízke zaťaženie umožnuje veľmi dobré prekrvenie svalov, dostatočný prísun kyslíka a energie. Telo tiež efektívne odbúrava odpadové látky.

    Pásmo spaľovania tukov (65% - 75% TF)

    Pohybovej aktivity na úrovni 65-75% TF patria medzi základné a najrozšírenejšie tréningové metódy, pri ktorých rozvíjate a ak ste pokročilý(á), tak i udržujete základnú vytrvalosť a aeróbne procesy organizmu. Napr. beh v tejto intenzite je základným stavebným kameňom pre bežcov všetkých výkonnostných úrovní. Z pohľadu energetického krytia požiadaviek jasne prevládajú tuky, to znamená, že v tomto pásme spaľujete tuky, takže chudnete!

    Pásmo rozvíjajúce / trénujúce (75% - 90% TF)

    Tréning v tejto intenzite (75-90% TF) ešte viac rozvíja základnú vytrvalosť a aeróbne procesy a to najmä v prvej polovici zóny. V intenzite do 80% TF posilňujete nielen činnosť srdca, ale aj pľúca. Zlepšuje sa totiž ich schopnosť transportovať kyslík do krvi a naopak odvádzať oxid uhličitý z krvného obehu. V tejto intenzite začínate spaľovať aj cukry. Svaly sa ešte výrazne nezakyslujú.

    Pásmo zvyšovania výkonnosti (nad 90% TF)

    V pásme nad 90 % TF sa pohybujú predovšetkým tí, ktorí majú výkonnostné ambície. Tréningy tohto typu zvyšujú maximálnu spotrebu kyslíka, v metabolizme už jasne prevažujú cukry nad tukmi. Pri tejto intenzite trénujete odolnosť organizmu voči zakysleniu vnútorného prostredia v dôsledku narastajúcej koncentrácie laktátu.

    Chcem sa objednať na osobnú konzultáciu.