Top trendy zdravého životného štýlu

11.12.2018 | 312x | Šport

Akýkoľvek je váš cieľ čo sa týka chudnutia, či potrebujete kilá navyše zhodiť alebo vyrysovať a spevniť postavu, okrem vhodného stravovacieho plánu je priam žiaduce nevyhýbať sa pohybu. A pretože pohyb k zdravému životnému štýlu patrí, stačí si len vybrať.

 

 

  1. Cvičenie pre chudnutie

Snaha o štíhlu postavu a zdravý vzhľad a pocit čo sa týka zdravého životného štýlu je stále číslom 1. K štíhlejšej postave ide ruka v ruke vhodný výber potravín a samozrejme pohyb. Dôležité je tiež nepodliehať najnovším módnym trendom v oblasti cvičenia ale vybrať si taký druh pohybu, ktorý vyhovuje vašej telesnej konštitúcii, veku a možnostiam. Lebo pre každého človeka existuje vhodný druh športu, stačí ho iba objaviť. Niekomu môže ako forma pohybu vyhovovať tanec, inému silové cvičenie a ďalšiemu zase pilates. Najdôležitejšie zo všetkého pre skutočný úspech je mať radosť z pohybu.

 

  1. Široké spektrum podnetov

Trendom tejto doby je neustále rozširovanie profesionálnych fitnes trénerov, ktorí vás nielenže zasvätia do toho - ktorého športu, no tiež vás dokážu neuveriteľným spôsobom motivovať k ďalšiemu vášmu rozvoju. K tomu pridajte trošku sebavzdelávania v oblasti zdravého stravovania a pohybu a získanie či udržanie zdravia nemusí byť nedostupnou métou. Zdravým životným štýlom ste príkladom aj pre vaše deti a keďže všetci chceme pre svojich potomkov iba to najlepšie, niet lepšej voľby. Inšpiráciou môžu byť aj články na www.svet-zdravia.sk

 

 

  1. Stavte na intervalový tréning

Vysoko intenzívny intervalový tréning (HIT) je v posledných rokoch veľkým trendom. Niet sa čo čudovať najmä v rýchlej dobe, v ktorej žijeme a doslova nestíhame nič. HIT tréning vyhovuje najmä tým, ktorí dokážu v rýchlom tempe, teda pri maximálnej tepovej frekvencii za krátky čas vynaložiť toľko energie ako pri dlhým minútach aktívneho pohybu pri nízkom tempe. Výhodou HIT tréningov je počas intenzívnych 20 – 30 minút spáliť oveľa viac kalórií ako pri bežnom cvičení.

 

  1. Silový tréning

Silový tréning patrí k top trendom zdravého životného štýlu, hoci pre predsudky nabratia veľkej svalovej hmoty, ženy k nemu priveľmi neinklinujú. Odborníci hovoria, že ženy sa silového tréningu nemusia obávať, vďaka nemu získajú kvalitnú svalovú hmotu, pevné kosti aj rýchly metabolizmus a s prídavkom vyššieho spaľovania kalórií aj počas oddychu. Podľa realizovanej štúdie po dobu 10 týždňov sa po pravidelnom silovom tréningu zvyšuje pokojový metabolizmus približne o 7 %.

 

  1. Skupinový tréning

Skupinový tréning je úžasná vec. Okrem spálených kalórií prináša zábavu, nové priateľstvá a k tomu motiváciu. Konkurencia v členoch skupinového tréningu vás podvedome potiahne k lepším výkonom, takže sa „hecnete“ tak, že tomu nebudete môcť ani uveriť. Či sa odhodláte na spinning alebo kruhový tréning, prípadne niečo iné, je iba na vás, no rýchle a viditeľné výsledky dosiahnete striedaním silového cvičenia s aeróbnou aktivitou.

 

  1. Joga 

Joga je stará takmer ako samo ľudstvo, jej popularite však rastie z roka na rok. Výhody tohto cvičenia sú naozaj úžasné a to nielen na telo ale aj na myseľ. Pretože cvičenie jogy znižuje napätie, stres, úzkosť, zlepšuje kvalitu spánku, zvyšuje prekrvenie tkanív a orgánov, upravuje trávenie... Benefitov jogy  je veľmi veľa, za zmienku stojí spomenúť, že joga celkovo podporuje činnosť mozgu a pomáha pri tlmení chronických bolestí. Vedeli ste, že vďaka joge telo vyprodukuje toľko serotonínu, toho známeho hormónu šťastia, že si toto cvičenie zaslúžilo predpisovať ju ako terapiu pacientom?

Kde nás nájdete

Svet zdravia v číslach

495 409
kg schudli klienti
92
pobočiek
203
špecialistov