Príprava na plavky začína už teraz!

14.01.2019 | 530x | Chudnutie

Teraz je správny čas urobiť pre svoje zdravie aj vzhľad niečo, aby sme sa s pribúdajúcimi slnečnými lúčmi a dlhšími dňami cítili spokojne, zdravo a štíhlo. Ak ste ešte nezačali, teraz je ten správny čas. Ako nato?

 

Dbajte na správne držanie tela

Vzpriamené držanie tela je najrýchlejší a najjednoduchší spôsob ako vyzerať lepšie aj štíhlejšie a to nielen v plavkách. Správne držanie tela vám opticky predĺži postavu a tiež zmenší bruško. Takže hlavu hore, stiahnite lopatky k sebe a zatiahnite bruško, telo to ocení menšími bolesťami chrbta a budete z vás vyžarovať sebavedomie.

 

Začnite sa viac hýbať

Práve teraz je správny moment, ak máte nejaké tukové vankúšiky, aby ste ich začali postupne eliminovať. Odbúravanie tuku z problémových partií je totiž bojom na dlhšie trate, predstavte si, ako do „sporkasy“ každý deň hodíte jeden cent. Každý druh fyzickej aktivity navyše sa započíta, takže čím viac sa budete hýbať, tým budete bližšie k svojmu cieľu.

 

Posilnite svaly

Posilňovanie je najjednoduchší spôsob ako si vybudovať a spevniť svaly. Či budete využívať váhu svojho tela alebo vám pomôžu činky, závisí od motivácie ale aj zdravotného stavu. Ak si nie ste istí, čo je pre vás vhodné, obráťte sa na odborníkov, ktorí vám radi poradia. Pretože ak vám nejaké cvičenie nerobí dobre, môže to súvisieť s vaším zdravotným stavom a v určitých prípadoch sa niektoré cviky neodporúčajú. 

 

Veslujte

Veslovanie je vhodné aj pre tých, ktorí potrebujú spevniť svoje horné končatiny. Nezabudnite, pri veslovaní vydychujte pri ťahaní dozadu a pri pohybe vpred sa nadychujte.  

 

Vyskúšajte techniku mŕtveho ťahu

Ide o veľmi účinný cvik, ktorý pomáha spevniť celé telo, najmä však chrbát, zadok a nohy, no ak sa nevykonáva správne, narastá riziko poranenia. Pri tomto cviku treba dbať na správny postoj na šírku panvy, päty pevne zasaďte do zeme (nedvíhajú sa), hlava treba držať v neutrálnom postoji, telo musí byť pri dvíhaní činky spevnené bez vyklenutého chrbta. V tomto prípade je technika naozaj dôležitá, preto je vhodné obrátiť sa na skúseného trénera.  

 

Pomôžte si Pilates-om

Súbor cvikov, ktoré posilnia celé telo, pre začiatočníkov je ideálne zveriť sa do rúk skúseného trénera. Na tomto súbore cvičení je super to, že sa môže cvičiť aj v pohodlí domova bez toho, aby ste vyrušovali susedov. 

 

Upravte svoje stravovanie

Možno už v posilke driete nejaký čas a požadovaný výsledok sa nedostavuje. Pri formovaní postavy je dôležité totiž aj stravovanie. Takže nahradiť hranolčeky ovocným či zeleninovým šalátom je najlepším spôsobom ako začať. Ďalšie výhody môže priniesť výmena bieleho pečiva, cestovín, bielej ryže a samozrejme cukru za vhodné alternatívy. Ak ste si nie celkom istí, opýtajte sa vášho výživového špecialistu. Ochotne vám poradí. 

 

Dopĺňajte bielkoviny

Potraviny s vysokým obsahom bielkovín alebo vlákniny pomáhajú spomaliť tráviaci proces, výsledkom toho je, že žalúdok sa dlhšie cíti plný a do mozgu vysiela správu, že nie je potrebné jesť. To znamená, že sa budete cítiť spokojní dlhší čas.

 

Šalátom ku zdraviu aj krajšej postave 

Konzumácia šalátov pomáha prijímať vitamíny a minerály v najprirodzenejšej podobe, no aj v tomto prípade je potrebné si uvedomiť, že nie každý šalát má nízky obsah kalórií. Potrebné je myslieť na to, že dresingy, rastlinné oleje, krutóny, slaninové kúsky či syr mu pridávajú ďalšiu kalorickú hodnotu. Konzumujte šaláty, ktoré sú z čerstvej zeleniny a chýbať v ňom by nemali napr. špenát či paprika.

 

Nezabudnite na vlákninu

Vláknina je prospešná nielen pre očistu čriev, prevenciu zápchy, ale tiež má vlastnosť, vďaka ktorej získate pocit sýtosti. Strava s dostatočným množstvom vlákniny prospieva bruchu, len je potrebné dbať na dostatočný príjem tekutín. Niektoré strukoviny, síce obsahujú veľa vlákniny, no napr. taká fazuľa môže spôsobiť nadúvanie najmä v prípadoch, ak organizmus nie je zvyknutý na tento druh vlákniny. V tomto prípade je lepšie začať s menším množstvom a postupne pridávať vlákniny viac. Medzi ďalšie zdroje vlákniny patrí okrem zeleniny aj ovocie a semiačka. 

 

Obmedzte soľ

Soľ síce náš organizmus potrebuje, no pozor na jej zvýšený príjem, pretože môže spôsobiť nafukovanie a opuch tkanív, ktoré môžu trvať aj niekoľko dní. S príjmom soli je spájané aj zadržiavanie vody v organizme. Soľ zredukujete tým, že uprednostníte čerstvé potraviny, ak sa stravujete vonku, vyhýbajte sa jedlám omáčkového typu, ktoré zvyčajne obsahujú veľa soli. Ďalším spôsobom, ako eliminujete zadržiavanie vody v tele v dôsledku vysokého príjmu soli je to, keď budete počas dňa konzumovať menšie porcie v pravidelných a častejších intervaloch, čo znamená zmenšiť porcie hlavných jedál a nevynechávať vhodnú desiatu a olovrant. 

 

Vyhnite sa alkoholu

Alkohol znižuje dosiahnuť cieľ v podobe chudnutia hneď niekoľkými spôsobmi. V prvom rade pohár piva alebo vína obsahujú približne 150 prázdnych kalórií. Alkoholické nápoje tiež spôsobujú nadúvanie a spomaľujú schopnosť tela spáliť neželaný tuk. Štúdie tiež naznačujú, že alkohol zabraňuje vstrebávanie vitamínov a minerálov z prijatej potravy, takže s alkoholom pri chudnutí naozaj opatrne alebo ešte lepšie vôbec.

 

Usilujte sa o pokrok

Pri chudnutí sa zamerajte na dosiahnutie pokroku a nesnažte sa o dokonalosť. Mnoho odborníkov varuje pred motiváciou nazývanou dokonalosť, pretože práve tá najčastejšie vedie k znechuteniu či dokonca paralýze. Namiesto toho, aby ste sa porovnávali s vyhladovanými modelkami z časopisov,  tešte sa z toho, keď si opasok zapnete o jednu dierku menej, prípadne je vám cvičiaci úbor voľnejší ako bol pred mesiacom. Tešte sa z postupne prichádzajúcich zmien a vyhýbajte sa nerealistickým očakávaniam, pretože ak sa v lete na kúpalisku zahľadíte na väčšinu tiel, veľká väčšina z nich nie je dokonalá!

Kde nás nájdete

Svet zdravia v číslach

514 736
kg schudli klienti
92
pobočiek
202
špecialistov