Kettlebell – ideálny pomocník pri chudnutí!

22.10.2018 | 1387x | Chudnutie

Kettlebell je skvelým všestranným a multifunkčným pomocníkom k tréningom rôznych druhov. V podstate ide o železnú guľu so zaoblenou rúčkou, takže ste s ním možno už aj cvičili a toto sú benefity tejto cvičebnej pomôcky.

 

V čom kettlebell pomáha?

Kettlebell ako cvičebná pomôcka je pri chudnutí veľmi nápomocná a najmä cenovo dostupná. Kettlebell pomáha: spevňovať svalstvo ale tiež redukovať tukové zásoby. Taktiež slúži na rozvoj vytrvalostných a silových schopností, cvičenie s ním pomáha budovať funkčné telo. Cvičenie s kettlebellom cvičeniu teda dáva komplexnosť a veľkú efektivitu.

 

Prečo je dobré cvičiť s kettlebellom?

  • Ozvláštňuje tréngingovú hodinu a zabraňuje nudnému stereotypu
  • Ponúka širokú škálu cvičení, pri ktorom sa zapája celé telo
  • Zlepšuje mobilitu a flexibilitu tela
  • Vytvaruje postavu
  • Pomáha schudnúť a zároveň posilniť svalové partie, pretože cviky sú energeticky náročné a urýchľujú metabolizmus
  • Nahradí stroje, činky a iné závažia, takže sa s ním dá cvičiť aj doma
  • Posilňuje nielen svaly ale aj šľachy a väzy, čím predchádza zraneniam
  • Dajú sa s ním robiť dynamické cviky (skok, výpad, kop...) úplne plynule a prirodzene

 

Čo je potrebné pri cvičení s kettlebellom dodržať? 

V každom športe, ktorému sa venujeme je dôležité vykonávať cvičenie technicky správne, aby sme sa vyhli nežiaducim následkom a reakciám organizmu. Pri cvičení s pridanou hmotnosťou to platí obzvlášť. Napr. pri vykonaní drepu s kettlebellom je potrebné dodržať správnu šírku postoja a vzpriamený chrbát, čo zabezpečí potrebnú silu na vykonanie drepu aj chrbát bez poškodenia. Jedným z najdôležitejších princípov pri tomto cvičení je pevný stred tela, neutrálny postoj hlavy, správne postavenie ramien a aktívne priťahovanie lopatiek k sebe. 

 

Dôležité je tiež vedieť, že kettlebell má všestranné použitie a potrebné je vybrať cvičenia vhodné pre jednotlivé časti tela. Formovanie postavy, chudnutie alebo spevnenie svalových partií závisí od toho, aký cvik sa vykonáva, od počtu opakovaní a intenzity zaťaženia. Pri vyšších hmotnostiach kettlebellu teda podporujeme nárast svalovej hmoty, pri nižšej hmostnosti ale aj vyššom počte opakovaní je vynikajúcim pomocníkom pri redukcii hmotnosti a formovaní postavy.

 

Kedy s kettlebellom radšej necvičiť?

Existujú prípady, kedy cvičenie s touto pomôckou nie je veľmi vhodné a to najmä v prípadoch ak máte problémy s chrbticou, ramenami alebo oslabený stred tela. Ak vás tieto problémy sužujú a napriek tomu by ste si cvičenie vyskúšať, alebo ste úplný začiatočník/ začiatočníčka, vhodné je osloviť trénera, ktorý vám dokáže konkrétne odporučiť izolované cvičenia pri pri nižšej intenzite a vysokej kontrole prevedenia pohybu. Najľahší, štvorkilový kettlebell sa osvedčil nielen pre začiatočníkov ale aj pre rehabilitačné účely. Ťažšie kettlebelly už slúžia fyzicky zdatnejším osobám a tie najťažšie slúžia pre trénovaných mužov či vrcholových športovcov.

Kde nás nájdete

Svet zdravia v číslach

519 588
kg schudli klienti
93
pobočiek
200
špecialistov